Ads 468x60px

Labels

Thursday, October 22, 2009

- Sufia's Art Class : 14 and 21 Oct 2009

Semalam seperti biasa hari yang dinanti nantikan oleh anak perempuan Chik Na yang seorang tu..Sufia. Pagi pagi lagi dia dah remind Chik Na yang dia ade art class ..

Masa Chik Na jemput dia dari Tadika Q-deesnya semalam tak sabar sabar dia nak tunjuk hasil lukisan yang dia buat. Tajuknya "Whale". Ikan paus dan sedikit ombak dibuat daripada "manila card" dan dilekatkan pada lukisan yang Sufia lukis.


Kat bawah ni pulak lukisan yang last week. Chik Na lupa nak kongsi hasil lukisan Sufia yang bertajuknya "Rainbow" ni.


Sufia kata lukisan yang last week tu dia lukis gambar pemandangan pelangi di sebalik dua buah bukit..

Sebenarnya Chik Na amat menyukai setiap lukisan yang diajar oleh teacher Al dan teacher Jo dari EGM Creative Studio ni, sebab they all menggalakkan student menggunakan color yang ceria dan terang benderang. Sebab tu la kadang kita tengok macam tak logic warna yang Sufia warnakan pada lukisannya.. Contohnya: bukit- warna kuning hijau, or previous lukisan kucing warna kuning. Apa apa pun Chik Na rasa amat berbaloi membayar untuk kelas lukisan ni. Teacher Q-dees Sufia pun selalu puji Sufia pandai mewarna :D .. mana taknya sebab EGM Studio dah ajar teknik mewarna tu ...



4 comments:

mamamin said...

salam mas,

mama sungguh gembira dapat tengok sufia ada bakat dalam seni lukis, bermula dengan mewarna, dan kemudian, skectching dan kemudian,dengan sendiri bakat itu berada dalam jiwanya.. melukis kena ada jiwa mas, ada roh, kemudian setiap stroke tangan nya ada nyawa..

anda ibu yang sgt perihatin dan faham hati ank-anak..bagus lah tu mas, mama pun turut bangga..

take care

eynda said...

Pandai Sufia mewarna...memang guna kaler2 yg ceria..bagus utk stimulate kanak2 kan :-)

Azirahman said...

na...add blog aku http://mirabeads-azi.blogspot.com

Chik Na said...

mamamin: thanks 4 yr encouragement..
Ni tgh cari art class untuk Faiz lak, sbb dia ni rajin melukis kartun dan lukisan nya boleh tahan gak.Lagipun dia dah a few time tanya pasal nak joint art class..

eynda: yea la.. bagus tuk stimulate pembesaran anak anak. Nanti bila hannah dah pergi tadika, eynda akan dpt tangkap bakat terpendam hannah pulak

Azi: dah add blog hang..so sweet

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers

Latest Comments

Visitor

Free Counter

Pageviews last month

 
Blogger Templates