Ads 468x60px

Labels

Thursday, June 28, 2012

- Chiang Kai-Shek Memorial Hall

Assalamualaikum...wth

Continue cerita jalan-jalan Taipei...Selepas ke Taipei 101, kami ke Chiang Kai-Shek Memorial Hall, salah satu tempat kunjungan para pelancung ke Taipei. Dibuka setiap hari dari pukul 9 am - 6 ptg. Chiang Kai-Shek ialah salah seorang presiden yang amat di sanjung dan dihormati oleh rakyat Taiwan.






Main entrance ke Memorial Building

 National Concert Hall

Natianal Theather


 Taman yang dijaga dengan baik
 Perkarangan CKS Memorial Hall yang dihiasa landscape yang indah

 Main gate ke Chiang Kai Shek Memorial Hall

Tembok sekeliling komplek Bangunan Peringatan CKS 

 Tong Sampah...
Public phone... tak tau lah samada penduduknya masik menggunakan perkhidmatan dr pondok telefon ni..

9 comments:

Lia said...

Klasik dan cantikkk bangunan tu.. :-)

Nieda said...

LAYAan gambar . banyak dan terang. jadilah tengok kat sini pun..

kasihredha said...

unik public phone dia :)

Cinta Misteri said...

wahhh owesome...bila pergi nie? Boss CiM org Taiwan, tapi tak pernah nak ngajak kitorg gi melancong sana

Mummy Chubby said...

Terbekenan lak kat tong sampah tuh..bersihnya bandar taipei..btol2 bersih ke chik na?? he he he...

Ibuhani said...

Cantik ye Taiwan ni n nmpk bersih! Teringat bljr history psl Chiang Kai shek ni ms sekolah.....

Murni Alfathunnisa said...

cantik & unik senibina bangunan2 tu...:-) gambar pun cantik! bestnyaaaa...kalau la dapat pi

Nida said...

Luas nampak kawasannya, saujana mata memandang..:)

p/s: maaf lama tak menjengah.. tengah sibuk mempacking barang..

Alin Marlini said...

sedang berharap akan ke sana 1 hari nnt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Followers

Latest Comments

Follow by Email

Visitor

Free Counter

Pageviews last month

 
Blogger Templates